Oldalak

2011. december 19., hétfő

2011 legnagyobb dalai - szerintem

Mindjárt itt van 2011 vége, ilyenkor úton-útfélen számvető értekezésekbe botolhatunk. Mivel nagyon szeretek én is okoskodni, gondoltam, nem maradhatok ki a sorból. Az év legjobb dalait veszem számba, természetesen teljesen szubjektív módon. Előfordulhat a listában, hogy egy előadótól szívem szerint többet is sorolnék, de inkább megpróbálok minél többféle dolgot összeszedni. 
Nem is vesztegetem a szót, itt van Zolika best of 2011 válogatása:

MAGYAR

Szerintem ez a dal sokak listájában szerepel majd az első helyen. Amikor begyöpösödött agyaddal azt hitted, hogy a hiphop már nem is hiphop dobgép nélkül, kapsz egy ilyet az arcodba. Zseniális darab, az egész Sun Kick kislemez tele van remekbe szabott megoldásokkal, helyet követelhetne magának itt még a Másfél hete, a Néha, vagy a Kopóggyá is. Az I <3 Shen Kick póló landol is a fa alatt. Mire ezt leírtam, módosítanám magamat: ez tényleg nem hiphop, a Punnany inkább afféle ethno-world-trip-pop-hop. :)

Én magam is egy őszinte ember vagyok, szeretem, mikor mások is kertelés nélkül kimondják, amit gondolnak. Funktasztikus pontosan az a forma, akitől csak jót kaphatsz, de ez a darab kivételesen nagyot üt. Szokásos, low budget videóklippel megspékelve az egyik kedvencem lett, bár Funknál szinte mindig elmondom, hogy olyan képszerűek a dalszövegei, hogy ha lehunyom a szemem a hallgatása közben, akkor is, videó nélkül is lepereg előttem a történet. 

Nagyon szeretem a jó ska zenét (mert lehet ám azt ordenáré rosszul is csinálni), és Magyarországon ebben a műfajban vitathatatlanul a PASO a legnagyobb. Vagány new york-i videóklip, KRSA ellentmondást nem tűrő hófehér szettje a vizuális ingereket is kielégíti, a zene pedig felpezsdíti a vért és mosolyra csalja az arcot. Kell ennél több?
  
Vecát már az X-faktor alatt is kedveltem, ami eléggé ritka dolog nálam (idén Füli... izé... Kocsis Tibi volt a kedvenc, de megfogadtam, több ilyen műsort már nem nézek). Szóval Vecának gyönyörű hangja van, ez a dal pedig nagyon ott van a szeren, szóval semmi akadálya nincsen annak, hogy ezen a listán szerepeljen. Éppen még idekerülhetett volna Wolf Kati is a Szerelem, miért múlsz? című slágerével is, de nekem ez jobban tetszik. :)

A Fish! már régi kedvencnek számít, a polcon pihenő Csinálj egy lemezt! cédének sosincs ideje leporosodni, gyakran kéz alá kerül. És itt is van a gáz a dologban. Az előző korong, meg a Mindenki király kislemez is jobb volt szerintem, mint az új szett, a Sav. Ettől függetlenül ez a dal az egyik kedvencem volt mostanában, egy ötödik helyezést megérdemel. 

KÜLFÖLDI

Az ember a kedvenc zenekarának új albumáról való kedvenc dalát már csak tiszteletből is az első helyre teszi. Hatalmas lett az I'm With You, az új gitáros, Josh Klinghoffer egyre jobban teljesít. Szép, melankolikus hangulatú, klasszikus Chili Peppers-hangvételű dal. Rengeteget hallgatom.

A Wasting Light -szakszóval élve- horzsol. Nyers, vad, erőtől duzzadó hangzása mindenkit lehengerel, ez a dal azonban elmehetne adult rock kategóriában is. Dallamos, szép, érzelmes szám, rengeteg gitárral.

Gyönyörű dal egy óriási hanggal megáldott énekesnőtől. Ez a verzió, így, dobbal fűszerezve nálam még nagyobb hatást ér el. A srác egyébként amolyan YouTube-hős, eszméletlen videói vannak. Dőlj hátra, és élvezd.

Itt kicsit csaltam, ugyanis a dal maga 2010-es, azonban ez a verzió már idén futott. Sok mai "sztárról" már tudomást sem veszek, de Bruno Mars-nál kivételt kell tennem, egyszerűen nagyon tetszik, amit csinál, főleg azok a dalai, amelyeknek nem gépi alapjai vannak. Ez azok közül egy gyöngyszem, a stúdió változat is nagy, de nekem így, élőben mégjobban tetszik.

Az ilyen fajta zenékről leginkább a nyálas, oldalrafésült urak jutnak eszembe a semmitmondó szar zenéjükkel. Azonban a post rock is tartogat magában néhány gyöngyszemet, nevezetesen a Black Keys-t, akiknek igazi, őszinte zenéik vannak. Szóljon az utolsó helyen legújabb albumuk nagy durranása.


No, emberiség! Itt az én listám, témázni ér! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése